Dacia Shop : Piese auto, accesorii, led tuning

Cat de bine ai strans suruburile de roata?

Cu toate ca sunt elemente importante pentru siguranta, de suruburile rotilor cei mai multi dintre soferi isi amintesc atunci cand trebuie sa schimbe anvelopele de vara cu cele de iarna sau poate cand fac o pana. 

Recomandam sa acordati mai multa atentie pentru ca aceste suruburi pot cauza probleme grave de siguranta sau va pot pune in dificultate atunci cand faceti o pana si acestea refuza sa se desfaca din cauza coroziunii acumulate.

Orice surub de roata este supus unor solicitari la montare si la demontare, iar filetul si corpul prezonului sufera deformari si uzuri.


Greselile cele mai frecvente facute atat de amatori cat si de cei din vulcanizari sunt urmatoarele:

- lipsa sculelor profesionale sau folosirea acestora inafara tolerantelor de uzura pentru operatiunile prestate - chei tubulare de impact uzate care descarca forta gresit pe hexagonul surubului, chei dinamometrice fara metrologie efectuata etc;

-lipsa personalului calificat care sa inteleaga si sa aplice regulile de montaj;

-strangerea sub cuplul indicat din cauza coroziunii; aceasta creeaza forte mari de frecare si poate favoriza o strangere sub cuplul prescris chiar si folosind cheia dinamometrica setata corespunzator; 

-o strangere prea puternica din cauza ungerii filetului cu unsori neadecvate sau in cantitati mari - suruburile se pot deforma in domeniul plastic devenind inutilizabile sau se pot rupe;

-nerespectarea cuplurilor de strangere recomandate de producatorul vehiculului;


Inlocuiti intotdeauna suruburile si piulitele uzate cu repere noi si folositi unsori specializate care asigura ungerea corecta si o rezistenta mare la temperaturi ridicate.

P.S. Antifurturile nu se strang / desfac cu pistolul pneumatic !